نقش مشاور املاک در خرید ملک در روسیه

1402/06/18
0 دیدگاه
اهمیت مشاور املاک در فرآیند خرید ملک در روسیه

اهمیت مشورت با مشاور املاک در فرآیند خرید ملک در روسیه

فهرست این مطلب

چرا مشورت با مشاور املاک در روند خرید ملک در روسیه ضروری است؟

خرید ملک در روسیه، به دلیل عدم آشنایی خریدار ملک با قوانین این کشور می­تواند ریسک زیادی داشته باشد. پیدا کردن ملک مناسب، نقل و انتقالات مالی و ثبت سند تنها چند مورد از چالش‌­هایی هستند که حین خرید ملک در روسیه ممکن است با آنها روبرو شوید.

مشورت با یک مشاور املاک مجرب ریسک این کار را به پایین‌­ترین حد ممکن می­رساند. در واقع، هزینه‌­ای که به مشاور املاک پرداخت می‌کنید، سرمایه­ شما را در مقابل مشکلات حقوقی احتمالی بیمه می­‌کند.

در این مطلب، چند مورد از دلایلی که موجب می­‌شوند مشورت با مشاور املاک در روند خرید ملک در روسیه امری ضروری باشد، بیان می‌شود.

پیدا کردن ملک متناسب با شرایط موردنظر شما

با توجه به تعداد زیاد آگهی­ های آنلاین فروش ملک در روسیه، ممکن است اینطور به نظر برسد که پیدا کردن ملک، ساده ‌ترین مرحله خرید است.

اما این مرحله نیز خالی از پیچیدگی نیست. به دو دلیل مشاور املاک می تواند این روند را برای شما تسهیل کند:

اول اینکه تعدادی از فایل­های خوب و مناسب شرکت­ها به صورت آنلاین ارائه نمی­‌شوند. با توجه به اینکه دسترسی خریدار به آژانس‌­های املاک روسیه محدود است، ممکن است موقعیت­‌های بسیار خوب را از دست بدهد. در صورتی که مشاور املاک می‌­تواند مناسب­‌ترین فایل­‌هایی که با شرایط شما هم­خوانی کامل داشته باشند را به شما معرفی کند.

مورد دوم مربوط به تعداد زیاد آگهی‌­های غیرواقعی ثبت شده در اینترنت مربوط است. این آگهی­‌ها عموما با قیمت­های پایین و شرایط بسیار مناسب ثبت می­‌شوند. در صورتی­ که هدف این آگهی‌­ها تنها جذب تدریجی مشتری است و با توجه به عدم آشنایی خریدار با شرایط، ممکن است مسیر خرید ملک شما از این طریق کاملا تغییر کرده و به بیراهه برود.

استعلام ملک

مهم­ترین نقش مشاور املاک را می­توان مربوط به این مرحله دانست. توجه داشته باشید طبق قوانین کشور روسیه شما به عنوان خریدار ملک موظف هستید تمامی اطلاعات حقوقی و فنی ملک را قبل از خرید از طریق سامانه املاک روسیه بررسی کنید.

در واقع خریدار در قبال استعلامات قبل از خریداری مسئول است. عدم دریافت استعلام و بررسی ناقص می‌تواند برای خریدار دردسرساز باشد. تا حدی که در برخی از موارد محدود، (در صورتی ­که به مواردی که در استعلام ملک به آن اشاره شده توجه نداشته باشید) امکان دارد ملک را از دست بدهید.

مشاور املاک باید ملک را به طور کامل بررسی کند و اطلاعات کاملی از موارد حقوقی ملک، همچون مشخصات دقیق مالک به دست آورد. بدهی بانکی مالک، ورشکستگی یا سابقه آن، محکومیت قضایی و یا سابقه مشکلات روانی و اعتیاد به الکل و مواد مخدر از مواردی هستند که درباره فروشنده ملک قابل استعلام هستند.

همچنین مشاور املاک استعلام مواردی همچون مشکلات فنی و حقوقی ملک، قانونی بودن یا نبودن تغییرات ساختمان و محدودیت‌­های حقوقی و فنی ملک را دریافت کرده و به شما اعلام می­‌کند تا مطمئن شوید ملکی که خریداری می­کنید از لحاظ حقوقی و فنی عاری از هر گونه مشکل است.

در بسیاری از موارد قیمت پایین ملک‌­های آگهی شده در اینترنت به دلیل همین مشکلات فنی و حقوقی است. حتی مشکلات بسیار جزئی ممکن است برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشند.

به عنوان مثال اگر لوله خاصی از واحد همسایه از واحد شما رد شده باشد، در صورتی که همسایه قصد تعمیرات داشته باشد شما از لحاظ قانونی وظیفه دارید اجازه ورود به ملک را بدهید و این مسئله می­تواند مخل آسایش و استراحت شما باشد.

مواردی همچون قرار گرفتن ملک در طرح بازسازی نیز می­تواند ایجاد مشکل کند. اگر استعلام ملک خود را به یک مشاور املاک مجرب در روسیه بسپارید خیال شما از بابت استعلامات مربوط به ملک کاملا راحت خواهد بود و می­توانید اطمینان حاصل کنید ملک معرفی شده به شما مشکل حقوقی و فنی ندارد.

قرارداد و نقل و انتقالات مالی

با وجود اینکه سیستم نقل و انتقال مالی در روسیه بسیار امن و مطمئن است، مشورت با فردی که با سیستم بانکی روسیه آشنایی داشته باشد الزامی است.

علاوه بر آن تنظیم قرارداد و بندهای آن، مذاکره درباره نحوه پرداخت و انتقال مالکیت از اموری است که باید به متخصص امر املاک سپرده شود. امضا کردن قراردادی که توسط مشاور املاک بررسی نشده باشد ممکن است خسارات جبران­‌ناپذیری به وجود بیاورد.

مشاوران ما در روس ­مارکت با چند دهه سابقه فعالیت در زمینه مشاوره املاک و خرید و فروش ملک در روسیه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

جهت کسب طلاعات بیشتر از طریق راه­های ارتباطی زیر اقدام کنید.

ارسال دیدگاه