پرسش و پاسخ درباره خرید ملک در روسیه

1402/03/09
0 دیدگاه

آیا اتباع خارجی می‌توانند در روسیه ملک مسکونی و تجاری بخرند؟

بله. هیچ منعی درباره خرید و فروش آپارتمان، ویلا، مغازه و… برای افراد خارجی وجود ندارد. به عنوان خریدار خارجی، برای خرید ملک در روسیه احتیاجی به شریک روس ندارید. مالکیت شما بر ملک شش دانگ، قطعی و قابل انتقال به وراث است

امکان خرید زمین کشاورزی نیز برای افراد خارجی در روسیه وجود دارد؟

بله. حتی زمین کشاورزی هم برای افراد خارجی قابل خریداری است. اما توجه کنید که اتباع خارجی زمین کشاورزی را فقط به نام شرکت می‌توانند خریداری کنند، نه به عنوان شخص.

هیچ منعی برای خرید ملک در روسیه برای ایرانی‌های وجود ندارد.

امکان خرید ملک در روسیه با ویزای دانشجویی وجود دارد؟

بله. امکان خرید ملک در روسیه با هر نوع ویزا، از جمله ویزای دانشجویی وجود دارد.
حتی به صورت غیرحضوری و یا با ویزاهای توریستی نیز می‌توانید در روسیه ملک خریداری کنید. در صورت داشتن سرمایه متناسب، می‌توانید به راحتی با طی مراحل اداری ملک خود را خریداری کنید.
اینکه چه شغلی داشته باشید، ساکن روسیه باشید یا نه و ویزای شما از چه نوعی باشد در این روند تاثیری ندارد.

با وجود جنگ، خرید ملک در روسیه امکان پذیر است؟

بله. بر خلاف تصورات عموم، جنگ روسیه در مناطق داخلی و مسکونی آن جریان ندارد. در واقع جنگ اختلالی در زندگی روزمره مردم ایجاد نکرده و فعالیت‌های روزانه همچون کار، خرید و فروش، تفریحات و فعالیت‌های خانوادگی به صورت کاملا عادی انجام می‌شوند.
بنابراین جنگ، اشکالی در پروسه سرمایه‌گذاری روی املاک در روسیه ایجاد نمی‌کند و اتفاقا زمان مناسبی برای ورود به بازار است.

با خرید ملک در روسیه، می‌توانم اقامت روسیه را کسب کنم؟

خیر. متاسفانه خرید ملک به تنهایی باعث دریافت اقامت روسیه نمی‌شود و برای دریافت اقامت باید از راه‌های دیگری اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از روش‌های دریافت اقامت روسیه به مقاله «آیا با خرید ملک در روسیه اقامت می‌گیریم؟» مراجعه کنید.

در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا، پرتغال، ترکیه، یونان و… اتباع خارجه می‌توانند با خرید ملک…

چگونه از نداشتن مشکل حقوقی ملک مورد نظر اطمینان حاصل کنم؟

یکی از نگرانی‌های خریداران ملک در روسیه این است که ملک مورد نظرشان ایراد حقوقی نداشته باشد. کلاهبرداری‌هایی همچون فروش یک ملک به چند نفر و ایراد در انتقال سند عموم خریداران را نگران می‌کند. اما با توجه به سیستم کاملا الکترونیک ثبت سند در روسیه امکان کلاهبرداری و سواستفاده تقریبا صفر است.
وکیل شما می‌تواند به راحتی استعلام ملک را از سامانه ثبت سند در روسیه دریافت کرده و اطمینان حاصل کند که خطر کلاهبرداری شما را تهدید نخواهد کرد.
در رابطه با پرداخت مبلغ ملک هم خیال شما راحت خواهد بود. شما به عنوان خریدار پول را در صندوق امانات بانک قرار می‌دهید و فروشنده تا زمانی که سند را به نام شما انتقال ندهد امکان دسترسی به مبلغ را نخواهد داشت.

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در روسیه چقدر است؟

پاسخ این سوال در درجه اول به شهری که قصد خرید ملک در آن را دارید برمی‌گردد. طبیعتا قیمت ملک در شهرهای بزرگ و پرجمعیتی همچون مسکو بیشتر است. در میان شهرهای روسیه، بدون شک مسکو، بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری است. به طور کلی با حداقل سرمایه پانصد میلیون تومان می‌توانید در مسکو ملک پارکینگ خریداری کنید.
پارکینگ و انبار در روسیه سند مختص به خود را داشته و جدا از آپارتمان مسکونی به فروش می‌رسند.
حداقل قیمت واحد مسکونی در مسکو متری دویست هزار روبل است.
برای اطلاع از قیمت روبل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

مالیات ملک در روسیه چقدر است و چگونه دریافت می‌شود؟

مالیات وارد بر ملک در روسیه به صورت سالانه دریافت می‌شود و مبلغ بسیار ناچیزی است. فرد خریدار ملک در روسیه عموما نگرانی از بابت مالیات و مبلغ آن نخواهد داشت چرا که مبلغ قابل توجهی نیست.
اما اگر بخواهید ملکی که خریداری کرده‌اید را بفروشید، ۱۳ یا ۳۰ درصد مبلغ سود شما (تفاوت قیمت فروش و قیمت خرید) به عنوان مالیات در نظر گرفته می‌شود.
در نظر داشته باشید اگر بین خرید و فروش ملک، سه سال و در مواردی، پنج سال فاصله بیفتد، دیگر هیچ مالیاتی بر درآمد نمی‌پردازید.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در روسیه چه مواردی هستند؟

هزینه‌های جانبی ملک در روسیه از جمله مبلغ شارژ ساختمان (هزینه آب گرم، شوفاژ، آنتن، نظافت و… که توسط شرکت‌های مربوطه انجام می‌گیرند) و مالیات بر دارایی بسته به نوع ملکی که خریداری می‌کنید متفاوت است.
حتی در صورت خریداری پارکینگ نیز ماهانه هزینه‌ای برای روشنایی، تمیزکاری و نگهبانی پارکینگ دریافت می‌شود.
به طور کلی این مبلغ درباره پارکینگ از هزار روبل به بالا و درباره آپارتمان مسکونی بین هزار الی پنج هزار روبل در ماه است.

آیا می‌توانم ملکم را در روسیه به سادگی بفروشم؟

بله. ملک در روسیه بازار بسیار پر متقاضی‌ای که عموم ایرانیان با آن آشنا نیستند.
برخلاف کشورهایی همچون قبرس و ترکیه که فروش ملک در آن‌ها پروسه سخت و زمانبری است، در روسیه تقریبا هر زمان که بخواهید می‌توانید ملکتان را نقدا به فروش برسانید.
حتی اگر ملک را با مشورت یک وکیل خوب و در منطقه‌ی درست خریداری کنید درصد بالایی رشد قیمت خواهد داشت و می‌توانید از فروش آن به سود بالایی دست پیدا کنید.

چرا با وجود امکان سرمایه‌گذاری در ایران، سرمایه‌گذاری در روسیه انتخاب بهتری است؟

رشد قیمت ملک در روسیه به مراتب بالاتر از رشد قیمت ملک در ایران است، البته اگر مبنا را دلار در نظر بگیریم.
در مقام قیاس، اگر در سال ۱۳۸۵ مبلغ ۹ میلیون تومان در ایران و معادل همین مبلغ در در روسیه ملک خریده بودید، در سال ۱۴۰۲ سرمایه شما در ایران ۴۸۰ میلیون تومان و در روسیه حدود ۵ میلیارد تومان بود!
توضیحات بیشتر را در مقاله «سرمایه گذاری در روسیه»  بخوانید.

بسیاری از مردم ایران، خرید ملک را بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری می‌دانند و ….

نژادپرستی و آمار جرم و جنایت در روسیه چقدر است؟

آمار جرم و جنایت در روسیه در سطح بسیار پایینی قرار دارد. با توجه به تنوع فرهنگی و نژادی زیاد در روسیه میزان نژادپرستی افراد بومی روسیه نیز کم بوده و افراد از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف در کنار هم و در صلح زندگی می‌کنند.
تصور مردم روسیه نسبت به مردم ایران، در اغلب موارد حتی مثبت است.

چطور فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود و پربازده در روسیه را پیدا کنم؟

روس‌مارکت با سابقه بیست ساله حضور در روسیه و مشاوره سرمایه‌گذاری از صفر تا صد مسیر سرمایه‌گذاری همراه شما خواهد بود و بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ملک در روسیه را به شما معرفی می‌کند.

ارسال دیدگاه