خرید پارکینگ در روسیه

1402/02/29
0 دیدگاه
خرید پارکینگ در روسیه

سرمایه گذاری پرسود در روسیه با سرمایه کم

یکی از بهترین روش‌­های سرمایه گذاری در کشور روسیه خرید ملک­ است.

اگر قصد سرمایه ­گذاری و خرید ملک در روسیه را داشته باشید، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که چه نوع ملکی بخرم؟

یکی از بهترین و پربازده ­ترین روش­ های سرما­یه­ گذاری در روسیه، خرید پارکینگ و اجاره دادن آن است.
هم به مراتب ارزان‌تر از آپارتمان است، هم سند مجزا دارد، هم افراد خارجی می‌توانند بدون هیج مشکلی شش دانگ پارکینگ بخرند، هم به مراتب ارزان‌تر از آپارتمان است و سرمایه کمی می‌خواد، هم در شهرهای بزرگ روسیه به شدت تقاضای بالایی دارد و هم قیمت آن رشد می‌کند و هم اجاره آن به نسبت قیمت خرید، از آپارتمان بیشتر است.

چرا باید در روسیه پارکینگ بخریم؟

۱. اگر در کشور روسیه دانشجو هستید و احتیاج به منبع درآمد دارید که به سرمایه چندانی احتیاج نداشته و در عین حال بازده خوبی داشته باشد، توصیه ما به شما خرید پارکینگ و اجاره دادن آن است.

۲. مدت زمان برگشت سرمایه اولیه در خرید پارکینگ کوتاه ­تر از خرید ملک مسکونی است.
به طور کلی، مدت بازگشت سرمایه، یعنی زمانی که طول می‌کشد تا از محل اجاره یک ملک مسکونی در روسیه، سرمایه اولیه برگردد (قیمت خرید ملک)، حدود ۱۵ الی ۲۵ سال است.
در حالی که در مورد پارکینگ، این مدت چیزی حدود ۵ تا ۱۵ سال است.
بنابراین اگر به دنبال سرمایه­ گذاری با بازدهی بالا و نسبتا سریع هستید خرید پارکینگ و اجاره دادن آن انتخاب خوبی برای شما است.
۳. در شهرهای بازرگ روسیه، پارکینگ در زمان بسیار کوتاهی به فروش می‌رسد.
در صورتی که فروش مثلا آپارتمان مسکونی در روسیه، به زمان بیشتری نیاز دارد.
بنابراین اگر شرایط شما به گونه‌­ای است که ممکن است در مدت زمان کوتاهی به سرمایه اولیه خود احتیاج پیدا کنید، خرید پارکینگ گزینه بسیار مناسبی است.
۴. تقاضا برای پارکینگ در شهرهای بزرگ روسیه، به دلایلی همچون تراکم جمعیت، تعداد زیاد خودرو، حجم بسیار بالای ساخت و ساز، وجود ساختمان­‌های قدیمی بدون پارکینگ، ساختمان‌های نوساز با تعداد پارکینگ کم و مشکلات خاص پارکینگ­‌های فضای باز (مانند سردی هوا و دوری از ساختمان)، بسیار بالا است.
لازم به توضیح است که پارکینگ خودرو در روسیه، سند کاملا مجزا دارد و ملک تجاری محسوب می‌شود.
بنابراین خرید پارکینگ در روسیه به علت بالا بودن تقاضا، سرمایه‌گذاری بسیار هوشمندانه‌ای است.

۵. یکی دیگر از مزایان خرید پارکینگ در شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو، این است که می‌توانید پارکینگ را در پروژه‌های بزرگ ساختمانی، با قیمتی پایین تر از بازار پیش خرید کنید و از ارزش افزوده و رشد قیمت تا زمان تحویل پارکینگ، درصد قابل توجهی سود کنید.

۶. اجاره پارکینگ بسیار آسان‌تر و بی دغدغه تر از انواع دیگر ملک است.
نیازی به خرید وسایل خانه مثل یخچال و تلویزیون ندارید، نگرانی از آسیب به خانه و وسایل خانه ندارید، نگرانی از حیوان خانگی و بچه کوچک و ترکیدن لوله ندارید، نگرانی از مشکل دار بودن مستاجر ندارید، نگرانی از فیش آب و برق ندارید، اگر مستاجر اجاره را پرداخت نکرد، چه کار می‌کنید؟ در مورد پارکینگ، به نگهبانی می‌گویید دیگر فلان شماره ماشین را راه ندهند. به همین راحتی!

انواع پارکینگ در روسیه

۱. پارکینگ زیرزمینی در ساختمان‌ها­‌ی جا افتاده:

پارکینگ زیرزمینی در ساختمان‌ها­‌ی جا افتاده
این نوع پارکینگ ها قیمت‌شان بالا است و رشد قیمت خیلی کمی دارند.
اما اجاره آن‌ها بسیار بالا و تا ۲ برابر اجاره آپارتمان (به نسبت قیمت) است.

به عبارت دیگر، اگر به جای خرید یک آپارتمان ۴۰ متری در مسکو به قیمت مثلا ۱۰ میلیون روبل، ۳ پارکینگ زیرزمینی در محله‌های جا افتاده بخرید، حداقل ۲ برابر اجاره بیشتری دریافت می‌کنید.

به عنوان مثلا خرید قیمت پارکینگ در «مسکو سیتی» از ۶ میلیون روبل به بالا و اجاره ماهیانه آن از ۴۵ هزار روبل شروع می‌شود. در حالی که آپارتمانی در مسکو که اجاره آن ۴۵ هزار روبل باشد، حداقل بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون روبل سرمایه نیاز دارد.

هر زمان هم که به مقداری پول نیاز داشتید، خیلی سریع یکی از پارکینگ‌ها را می‌فروشید و لازم نیست کل آپارتمان را بفروشید، چون به مبلغی از آن نیاز دارید.

۲. پارکینگ زیرزمینی در ساختمان­ های نوساز:

پارکینگ زیرزمینی در ساختمان­ های نوساز
این نوع پارکینگ‌ها قیمت‌شان به نسبت پایین‌تر است، و رشد خیلی بالایی دارند. در مواردی، تا ۵۰ درصد در سال قیمت آن‌ها رشد می‌کند.
اما به همان نسبت، از محل اجاره این نوع پارکینگ‌ها، مبلغ کمتری کسب درآمد ارزی می‌کنید.
با این حال، سوددهی اجاره دادن این نوع پارکینگ هم به مراتب بیش‌تر از اجاره آپارتمان مسکونی در روسیه است.

۳.پارکینگ کانتینری در محوطه باز:

خرید پارکینگ در روسیه
این نوع پارکینگ‌ها، به صورت گاراژ و در محوطه‌هایی با نگهبان و معمولا با استفاده از کانتینرهایی کوچک (یا سازه‌های آجری) ساخته شده‌اند تا ماشین را از سرما و گرما حفظ کنند. عده‌ای هم به عنوان انباری یا کارگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این محوطه‌ها و پارکینگ ها، ظاهر خیلی جذابی ندارند، اما قیمت‌شان پایین است؛ در مواردی حتی ۱۵۰ هزار روبل (حدود ۱۰۰ میلیون تومان).
اجاره شان هم به همان نسبت پایین‌تر است، اما برای افرادی که سرمایه کمی دارند، می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

۴. پارکینگ­‌های فضای باز:

پارکینگ­‌های فضای باز
این پارکینگ­‌ها در فضای باز با نگهبان و عموما در کنار مجتمع‌های اداری و تجاری و صنعتی قرار دارند و معمولا کاربری استفاده در طول ساعت اداری دارند و برای استفاده در شب طراحی نشد‌ه‌اند.
قیمت این نوع پارکینگ‌ها که بعضی‌شان کاملا اتوماتیک اداره می‌شوند، بسته به محل و محله و شلوغی مرکز اداری و صنعتی، بسیار متفاوت است. اما نکته مهم این است که این پارکینگ‌ها به صورت تکی فروش نمی‌روند، بلکه در اکثر موارد کل محوطه توسط شرکت‌هایی خریداری یا اجاره می‌شود.

۵. پارکینگ­ عمومی:

خرید پارکینگ در روسیه
ساختمان‌هایی که به طور اختصاصی به عنوان پارکینگ عمومی ساخته شده‌اند. در بعضی موارد، در طبقات فوقاتی، نمایشگاه خودرو دست دوم و طبقه همکف، تعمیرگاه ماشین قرار دارد.
قیمت این نوع پارکینگ‌ ها هم بسته به موقعیت و محله بسیار متفاوت است، اما در کل سوددهی خوبی دارد.
روس مارکت آمادگی دارد تا به شما در انتخاب پارکینگ مناسب با شرایط شما مشاوره دهد.
در سایت املاک روس مارکت می‌توانید فایل پارکینگ‌ها را مشاهده و انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه