واحد نوساز در روسیه: جعبه یا واحد آماده

۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0 دیدگاه
واحد نوساز در روسیه

واحد نوساز در روسیه

زمانی که واحد آپارتمانی در روسیه خریداری می کنید، این واحد نوساز در روسیه ممکن است به دو صورت به شما تحویل داده شود:

1.جعبه خالی: یکی از انواع رایج تحویل واحد مسکونی در روسیه، تحویل به شکل جعبه خالی است. در این حالت واحد آپارتمانی در روسیه، به شکل یک اتاق بتنی خالی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و مسئولیت نصب مواردی همچون کاغذ دیواری، کف پوش سیستم سرمایشی و گرمایشی، شیرآلات، سرویس بهداشتی، کابینت و… بر عهده خریدار خواهد بود.
در این حالت واحد مسکونی تنها از امکانات بسیار پایه‌ای همچون در و پنجره برخوردار است و قیمت آن نسبت به واحدهای آماده کمتر است.

2.واحد آماده: در این شکل از تحویل ملک، آپارتمان به صورت کاملا آماده و با امکانات نسبتا کاملی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

نکته بسیار مهم!

بسیاری از شرکت های سازنده املاک در روسیه که واحد مسکونی را به صورت جعبه خالی به فروش می‌رسانند، در آگهی های خود در سایت های املاک از تصاویر واقعی واحد مسکونی استفاده نمی‌کنند و برای ایجاد تصور مشتری از شکل آماده شده واحد، از تصاویر ملک در مرحله آماده سازی کامل استفاده می‌کنند. در صورتی که واحد آپارتمان در واقع، تنها یک اتاق بتنی خالی است.
این مسئله باعث ایجاد سوء تفاهم هایی درباره مسئله قیمت ملک در روسیه می‌شود. خریدار به اشتباه تصور می‌کند با قیمت درج شده در آگهی، ملک آماده تحویل می گیرد. اما قیمت ذکر شده مربوط به اتاق بتنی خالی از امکانات است.

چرا شرکت های سازنده ملک واحد ها را به صورت جعبه خالی تحویل می دهند؟

1.قیمت فروش ارزان تر: واحدهای مسکونی و آپارتمانی در روسیه به صورت انبوه و توسط شرکت‌های سازنده ساخته می‌شود. برخلاف ایران، در روسیه امکان ساخت آپارتمان و واحد مسکونی در تعداد پایین توسط شخص وجود ندارد. حجم پروژه شرکت‌های سازنده به قدری بالاست که نصب امکاناتی همچون سیستم گرمایشی، کاغذ دیواری و سایر موارد، زمان زیادی می‌برد و به همان مقدار مدت بازگشت سرمایه شرکت سازنده طولانی‌تر خواهد شد. به همین دلیل شرکت سازنده ملک، برای تحویل سریع‌تر، قیمت ارزان‌تر و بازگشت سریع سرمایه واحدها را به صورت جعبه های خالی به فروش می رساند.
2.فرصت کافی برای انجام اصلاحات و نصب تجهیزات توسط خریدار: قیمت واحدهایی که به صورت جعبه خالی به فروش می رسند حدود ۳۰ درصد کمتر از واحدهای آماده است. خریداری که بودجه کافی برای خرید واحد آماده را ندارد یا مایل است اصلاحات را با سلیقه خود انجام دهد می‌تواند با قیمت پایین‌تر صاحب ملک شود و در فرصت مناسب تجهیزات را نصب کند.

کدام مورد (جعبه خالی یا واحد آماده) برای شما مناسب‌تر است؟

جنبه اقتصادی: در حالت کلی، خرید ملکی که توسط شرکت سازنده آماده سازی شده مقرون به صرفه‌تر از خرید جعبه خالی و تعمیر و نصب تجهیزات روی آن است. بنابراین اگر جنبه اقتصادی برای شما اهمیت زیادی دارد، خرید ملک به صورت آماده از شرکت سازنده برای شما بهتر خواهد بود.
جنبه کیفی: اگر کیفیت و دقیق بودن نصب تجهیزات برای شما مهم است، خرید ملک به صورت جعبه خالی به شما پیشنهاد می‌شود. چرا که هر میزان هم که شرکت سازنده معتبر و دقیق باشد به دلیل تولید انبوه، اشکالات ناگزیری پیش خواهد آمد که در صورت انجام توسط خود خریدار با آن مواجه نخواهید بود.

خرید جعبه خالی

خرید واحد آماده

دریافت مجوزها

در صورتی که زمین شما خارج از شهر باشد گرفتن مجوز مربوط به ساخت و ساز بسیار راحت خواهد بود و در مسیر دریافت مجوز ساخت مشکل خاصی متوجه صاحب ملک نخواهد بود.

اما در خرید خانه های داخل شهر و در مجتمع های مسکونی حتی انجام اصلاحات و نازک‌کاری ها به مجوزهای خاص خود احتیاج دارد که اخذ آن‌ها کار ساده‌ای نیست. برای اخذ این مجوزها، شخص باید از وکلای مجرب و شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرد.

ارسال دیدگاه