آیا با خرید ملک در روسیه اقامت می‌گیریم؟

1402/01/27
0 دیدگاه
خرید ملک در روسیه

آیا خرید ملک در روسیه منجر به اخذ اقامت می‌شود؟

در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا، پرتغال، ترکیه، یونان و… اتباع خارجه می‌توانند با خرید ملک در کشور مقصد اقامت آن کشور را نیز دریافت کنند.
اما متاسفانه این شرایط در کشور روسیه وجود ندارد و صرف عمل خرید ملک منجر به دریافت اقامت روسیه نخواهد شد.
البته در مجلس روسیه قانونی در حال تصویب است که به موجب آن به خریداران ملکی که املاکی با ارزش بیشتر از سی میلیون روبل خریداری کنند اقامت اعطا می شود. این قانون هنوز اجرایی نشده است.
برای دریافت اقامت روسیه راه‌های دیگری وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

چرا باید در روسیه ملک بخریم؟

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اگر با خرید زمین در روسیه نمی‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد، به چه دلیل باید باید در روسیه ملک بخریم؟

۱. بسیاری از افراد ملک را در روسیه با هدف سرمایه گذاری خریداری می‌کنند. خرید ملک در روسیه این امکان را به شما می‌دهد که با درآمد حاصل از اجاره دادن ملک خود و یا درآمد حاصل از ارزش افزوده حاصل از تغییرات قیمت ملک، درآمد ارزی داشته باشید. در این صورت شما احتیاجی به حضور دائمی و در نتیجه دریافت اقامت روسیه از طریق خرید ملک نخواهید داشت.

۲. ممکن است قصد شما از مهاجرت به روسیه راه اندازی کسب و کار باشد. برای راه اندازی هرگونه کسب و کار در روسیه شما احتیاج به ثبت شرکت دارید. در این صورت شما به سادگی می‌توانید از طریق شرکت خود اقدام به اخذ اقامت روسیه کنید.

۳. تعدادی از متقاضیان نیز قصد خرید زمین کشاورزی در روسیه را دارند. توجه کنید که برای خرید ملک کشاورزی در روسیه اتباع خارجه ملزم به ثبت شرکت هستند. چرا که امکان ثبت زمین کشاورزی به نام شخص حقیقی وجود ندارد و زمین کشاورزی در روسیه را تنها به نام شخص حقوقی می‌توان ثبت کرد.
بنابراین می توانید با طی مراحل مشخصی اقامت خود را از طریق ثبت شرکت دریافت کنید و احتیاجی به اقدام از طریق خرید ملک نیست.
۴. حتی در صورتی که از روش‌های دیگری برای خرید ملک در روسیه اقدام کنید، طبق قانون روسیه، همه افراد ساکن در خاک روسیه باید محل اقامت خود را به دولت اعلام کنند. در پروسه دریافت اقامت روسیه قوانین سختگیرانه ای برای مشخص شدن محل اقامت شما وجود دارد.
این آدرس به شکل مهری در پاسپورت شما ثبت خواهد شد و مبنای ارائه بسیاری از خدمات دولتی، درمانی و… در کشور روسیه است.
حتی محل اقامت موقت همچون هتل و یا ملک مسکونی اجاره‌ای باید برای دولت روسیه مشخص باشد که به این فرآیند رجیستر گفته می شود.
از این رو داشتن ملک مسکونی در کشور روسیه موجب می‌شود دردسرهای فرآیند رجیستر و ثبت محل اقامت کاهش پیدا کند و مزیت مهمی برای افراد خواستار اقامت روسیه محسوب می شود.

۵. صرف نظر از اینکه با خرید ملک در روسیه نمی‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد، قوانین مربوط به خرید ملک و ثبت سند در کشور روسیه به نسبت سایر کشورهایی که در آن ها می‌توانید با خرید ملک اقامت نیز دریافت کنید، دقیق‌تر، حساب شده تر و قابل اطمینان هستند.

روش های دریافت اقامت روسیه

به طور کلی دریافت اقامت روسیه به روش­‌های مختلفی قابل انجام است:

  • با ثبت شرکت در روسیه شما می‌توانید برای خود و اعضای خانواده‌تان از جمله همسر، فرزندان، پدر و مادر خود اقامت سه ساله روسیه را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این اقامت قابل تمدید است.
  • افراد دانشجو می‌توانند در صورت داشتن نمره‌های بالا، اقامت روسیه را دریافت کنند.
  • دریافت اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری تجاری یکی دیگر از راه های دریافت اقامت روسیه است.
  • ازدواج با شخص روس نیز می تواند دریافت اقامت روسیه منجر شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می­توانید از طریق راه­های ارتباطی با کارشناسان روس ­مارکت در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه